Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Maartje Spijkers - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Maartje Spijkers - WaarBenJij.nu

Hanoi

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

18 Februari 2018 | Vietnam, Hanoi

Lieve Allemaal!

Vrijdag 9 februari. Mijn laatste dagje Vietnam. Een lekker lui ochtendje gehad. Rond 11u op pad gegaan. Heerlijk alleen. Na drie drukke party dagen in Halong Bay vond ik het heerlijk om lekker even alleen te zijn. Ik ben de ‘treinstraatjes’ gaan opzoeken. Er zijn een paar stukken ik Hanoi waar de trein door een super smal straatje rijdt, gewoon langs huizen. Super leuk en apart om te zien! Uiteindelijk nog best lang daar geweest omdat ik wilde wachten op de trein. Ja dat kostte me wel even want ik had er net eentje gemist toen ik aankwam. Maar het was lekker weer en een rustig dagje vond ik niet verkeerd haha! Verder nog beetje door Hanoi gelopen. Langs het meer en in de buurt van mijn hostel.

Voor het avondeten alvast grotendeels mijn tas in gaan pakken. Ik zou die zaterdag vliegen van Hanoi naar Suratthani en mocht maar tien kilo in m’n backpack hebben dus dat was nog een hele klus haha! Ik zat uiteindelijk ook op twaalf kilo maar ik ging het risico lopen.

Daarna nog wat gaan eten bij een klein knus leuk tentje om de hoek met super lekker local eten. En als laatste een afzakkertje gaan doen bij Gino, een super leuke Nederlandse jongen van de Halong Bay tour. Dit zou ook echt een jongen zijn die in Nederland een hele goeie vriend zou worden. Hij had omgekeerd hetzelfde. Maar hij woont helaas wat verder weg.

Eenmaal in mijn hostel snel gaan slapen want om 6u had ik de taxi naar de AirPort.

Vier weken in Vietnam doorgebracht. Van 30 graden in het zuiden tot 3 graden in Sapa. Mooie weken gehad. Zo veel gezien. Vooral zoveel verschillende dingen gezien. Van de Mekong Delta tot de duinen. Van de grotten tot Sapa. En Hoi An met de geweldige sfeer en lampionnekes. Weer veel leuke mensen leren kennen en Mai Chau was wel het hoogtepunt qua local mensen. Zo lief.
Vier weken, eigenlijk nog steeds te kort voor Vietnam als je alles wilt zien. Maar een mooi land!

Nu weer terug naar Thailand. Nog drie weekjes genieten op de eilanden en paar dagen Bangkok en dan is het avontuur al voorbij! Nu zal het wel snel gaan.
Eerst volgende stop is Koh Tao! Daar met Lotte afgesproken, een vriendinnetje van de middelbare school. Koh Tao en Khao Sok gaan we samen doen en dan gaat zij naar Australië en heb ik nog een kleine twee weekjes. Ik ga duiken in Koh Tao, Lotte niet maar vindt het wel lekker om even te relaxen en we vinden het allebei fijn om even een vertrouwd gezicht te zien!

Nou.. op naar m’n duikavontuur!

Liefs Maart

  • 18 Februari 2018 - 10:22

    Mutti:

    Vietnam zit in je hart Maart... geweldig mooi avontuur geweest xx

  • 18 Februari 2018 - 11:03

    Susan:

    Een reis om nooit te vergeten!
    En wat een mooie verhalen....
    Heb je straks een super mooi aandenken, foto’s erbij en je boek is klaar!
    Geniet van de laatste weekjes

  • 18 Februari 2018 - 12:14

    Tante Daan:

    Mooie verhalen Maartje, ik geniet daar zo ontzettend van. En vele anderen met mij. Je schrijft zo leuk en levendig. Ik zie die beelden zo voor me. Die verslagen zal ik missen maar ik ben wel heel blij als je over een paar weken weer thuis bent. Geniet nog lekker even en maak er nog een boel herinneringen bij. Viernam kan sowieso nog leuk vakantieland zijn . Mooi excuus om terug te gaan.

  • 18 Februari 2018 - 22:11

    Lucie:

    Je hebt je reis in Vietnam mooi afgesloten Maartje. Wat heb je daar een mooie tijd gehad.
    Leuk dat je op je volgende bestemming een bekend meisje ontmoet. Gezellig om samen wat tijd door te brengen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Maartje

Hoii lieve vrienden en familie, Via deze pagina zal ik jullie op de hoogte houden van mijn reis door Azië! Liefs Maartje

Actief sinds 29 Nov. 2017
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 11352

Voorgaande reizen:

06 December 2017 - 07 Maart 2018

Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

Landen bezocht: