Halong Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Maartje Spijkers - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Maartje Spijkers - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

18 Februari 2018 | Vietnam, Hạ Long

Lieve Allemaal!

Dinsdag 6 februari. Op naar Halong Bay. Ik had een tour geboekt vanuit mijn hostel: Castaways Island. We zouden zitten op een privé eilandje. Beetje een party tour zou het zijn. Mooie afsluiter van Vietnam!

Om 6.30u werden we opgehaald, eerst naar het andere hostel van Vietnam Backpackers, ze hebben namelijk twee locaties in Hanoi, en vanuit daar naar Halong Bay. We hadden een groep van 30, normaal rond de 20 dus ik had geluk! We moesten eerst een paar uur in de bus, daarna boot naar Cat Ba, daar weer een bus, en toen de boot naar ons eilandje. Op die laatste boot zaten we al tussen de rotsen. Echt heel mooi daar! Eenmaal aangekomen op het eilandje kregen we eerst de lunch. Iedereen had mega honger haha! Groot buffet. Ontbijt, lunch en diner was steeds in de vorm van een buffet. Goed en veel eten!

Tijdens de lunch kregen we eerst de regels te horen. Je mocht niet met rechts drinken. Nooit. Als je dat deed moest je drankje in een keer leeg. Ten, mine & yours waren verboden woorden. Niks is van iemand, alles is van ‘ons’. En als je die woorden zei moest je tien keer opdrukken. En dan telt iedereen mee dus heel veel zeiden automatisch “ten”. Het enige wat je mocht zeggen was t.e.n. dus de letters los. Je kunt wel nagaan dat heel veel mensen moesten opdrukken. En soms lokten ze het natuurlijk uit zodat je een van de woorden per ongeluk zei. Lol hebben we gehad haha. En als je met rechts dronk moest je drankje dus leeg, en als je iemand betrapte zei je “Buffalo” en dan wist je al wel hoe laat t was!
Verder was er nog een grote gong. Als ze daarop sloegen was het etenstijd. En als iemand van de groep erop sloeg gaf ie een rondje aan iedereen. Dus niemand haalt zich dat in z’n kop normaal gesproken, maar met zatte mensen weet je dat nooit!

Na de lunch gingen we inchecken en kreeg je je bednummer. Er waren vijf huisjes (die open waren maar met n soort van bamboe rolgordijntje) met twee verdiepingen. En zestien bedden per verdieping. We hadden allemaal huisje twee. Super leuk. Je keek zo uit over het strand en Halong Bay. Ik sliep in het voorste bed boven, super relaxt.

Die middag kon je klimmen, tuben achter n boot of wakeboarden. Ik wilde eigenlijk wakeboarden maar had het nog nooit gedaan en het was super koud dus ik had geen zin om continu in het water te liggen haha. Duss ik koos voor het tuben omdat dat ook gewoon lachen was. Maar na de eerste groep was de band kapot dus we zouden de volgende ochtend gaan. Verder een lekker relaxt middagje gehad. We hadden een super leuke groep. Eindelijk weer wat Nederlanders na twee weken zonder, toch wel weer relaxt. Paar leuke gezellige Engelse en Oostenrijkse meiden. Twee super leuke Nederlandse jongens en nog wat andere chille mensen.

‘s Avonds een goed diner gehad en daarna begon het feestje. Iemand was al zo gek om op die gong te slaan dus gratis biertje was al binnen haha. Leuke relaxte avond gehad en niet al te laat gaan slapen.

Woensdag 7 februari. Lekker ontbeten en daarna was het zover. Tuben! Met drie andere meiden gingen we ons er toch maar aan wagen. Het was echt goed koud maar dit was de enige mogelijkheid we het nog konden doen en dat wilden we toch niet missen. En lol hebben we gehad haha! Maar dat zie je wel op de foto’s.

Bij terugkomst snel omgekleed en tasje ingepakt want we gingen de boot op. Cruise tocht. Maar dan niet zo luxe haha. Om 10u zaten we al aan het bier en op de boot waren de regels nog strenger, je mocht je drankje zelfs niet met rechts aanraken. Niet vasthouden niks. Dus de nodige “Buffalo’s” zijn geroepen. Na twee uurtjes varen gingen we een uurtje kajakken. Super gaaf door Halong Bay. Ik zat met Melvin, andere Nederlandse jongen. Paar foto’s gemaakt en na een uurtje weer terug de boot op. Lunch gehad en toen nog een paar uurtjes terug. Nog een stop gehad waar je mocht zwemmen. Maar het was echt koud dus ik ben lekker op de boot gebleven haha! Nog een paar drankspelletjes gedaan op de boot en rond 16u waren we terug op ons eilandje. Lekker gerelaxt op het strand met z’n allen, een biertje, gezelligheid, mooie omgeving. Heerlijk. Rond 18u weer een goed diner en daarna even lekker gaan douchen. Zelfs warm water. Daarna weer een feestavond met goeie dj. Leuk avondje!

Donderdag 8 februari. Een heerlijk rustig ochtendje. Ontbijtje. Daarna moesten we alleen onze tas inpakken en even uitchecken en verder relaxen. Rond 11u al de lunch want om 12u gingen we de boot weer op om terug te gaan naar Hanoi. Rond 17u was ik weer in mijn hostel. Helemaal moe en gaar dus ‘s avonds niks meer gedaan haha!

Super leuke tour gehad! Mijn laatste tour in Vietnam dus een mooie afsluiter!

Liefs Maart

• 18 Februari 2018 - 10:19

Mutti:

Nodige drank weer ingehaald ! Dikke lol zeg, klinkt wel erg tof! Zo leuk om de foto’s te kunnen combineren met het hele verhaal. X

• 18 Februari 2018 - 10:40

Susan:

Wat een feest trip zeg....
    Hoezo? Geen luxe cruise....
    Klinkt behoorlijk luxe met al dat bier

• 18 Februari 2018 - 12:03

Tante Daan:

Nou nou, wat een plezier met die spelletjes tijdens het eten. Humor! En wat klinkt het allemaal gezellig en heel fijn. Aan luxe volgens mij ook geen gebrek.

• 18 Februari 2018 - 13:38

Anita:

He You tube? haha . Weer beregezellig dus, ik dacht al ff geen verslag, we lopen achter. Inmiddels alweer in Thailand. Gaat nu echt hard, wel fijn om je straks weer te zien. knuffie xx

• 18 Februari 2018 - 22:04

Lucie:

Het was weer een en al gezelligheid. FEESTBEEST