Si Phan Don - The Four Thousand Islands - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Maartje Spijkers - WaarBenJij.nu Si Phan Don - The Four Thousand Islands - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Maartje Spijkers - WaarBenJij.nu

Si Phan Don - The Four Thousand Islands

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

29 December 2017 | Laos, Don Det Tok

Lieve Allemaal!

Dinsdag 26 december, 2e kerstdag. Maar voor ons was de kerst eigenlijk wel voorbij. Vanuit het hotel richting Don Det, één van de eilandjes. Daar was de kerstsfeer wel weg, maar dat vond ik niet zo erg! Met Freek en Sabine weer een kamer geboekt, voor daar best luxe maar voor 4€ pp was het wel de moeite waard haha!
We waren super moe die dag. Sabine was ziekjes, die heeft echt hele dag op bed gelegen. Freek en ik zijn gaan lunchen en daarna is Freek ook gaan slapen. Ik ben lekker in een hangmatje gaan liggen vlakbij het water. Lekker relaxt met een biertje. Later op de middag een fietsje gehuurd en alvast het eiland gaan verkennen en helemaal rond gefietst. Het was niet zo heel groot dus wel te doen! Onderweg wat plekken met een mooi uitzicht en fietsend langs super kleine huisjes waarvan je bijna niet gelooft dat ze daar kunnen wonen. Zo oud en scheef.. maar ze zijn daar niet anders gewend. Overal kippen, geitjes, biggetjes, honden, katten. Een grote dierentuin haha! Wel heel leuk om te zien!
Daarna Freek opgepikt en zijn we samen wat gaan drinken en eten. Garlic bread als voorgerecht, maar het was meer knoflook dan brood haha! Dat zullen jullie wel zien op de foto. We waren wel snel afgeknapt ‘s avonds. Toch niet helemaal fit en heel moe dus op tijd gaan slapen.

Woensdags na een nacht van ongeveer 12 uur geslapen te hebben, heerlijk, waren we alledrie weer wat fitter! Ontbeten met een lekkere baguette met jam en daarna weer fietsen gehuurd en het eiland gaan verkennen. Tussendoor een stop gemaakt bij ‘The Blue Lagoon’, een zwembad, even paar uur geweest om af te koelen. Het was echt super warm die dag, 30 graden, dus wel lekker zo tussen het fietsen door. Vervolgens gefietst naar het eiland Don Khon wat via een brug aan ons eiland verbonden was. Daar een stukje gefietst waarnaar we al snel bij een waterval kwamen en wat viewpoints. Heeeeele andere waterval dan in Luang Prabang. Die was veel mooier door het blauwe water en alles, maar deze was ook gaaf. Veel groter en deze leek echter. De Kuang Si is ook natuurlijk maar deze was zoveel groter en middenin al het water enzo. Moeilijk om uit te leggen haha maar de foto’s verklaren het weer!
Daarna zijn we bij de brug wat gaan eten en vanuit daar terug naar ons eigen plekje. Nog wat gedronken samen en daarna m’n spulletjes gaan pakken!
Nog even geld gewisseld in dollars want de volgende dag zou ik alleen doorgaan naar Cambodja. Freek zou een dag later gaan en Sabine zou vanuit daar naar Bangkok gaan voor oud en nieuw.

Maar ik had er wel heel veel zin in! Nieuw land, nieuwe plek, wat drukkere stad, nieuwe mensen! Op naar Siem Reap!!

Mijn volgende verslag zal na Siem Reap zijn, dus pas na Oud & Nieuw. Dusss hele fijne jaarwisseling iedereen! Geniet ervan en proost!

Liefs Maart

• 29 December 2017 - 08:45

Hester:

Lieve Maartje,
    Zo leuk om te lezen elke keer! Mooi dat je er zo van geniet. Dikke kus!

• 29 December 2017 - 08:45

Hester:

Lieve Maartje,
    Zo leuk om te lezen elke keer! Mooi dat je er zo van geniet. Dikke kus!

• 29 December 2017 - 08:49

Mutti:

Das weer snel een mooi verslag! Nu moeten we weer lang wachten ;( haha.
    Xx

• 29 December 2017 - 10:49

Anita:

Nou Floortje , jr knalt erop, kun je dat allemaal verwerken zoveel pracht en praal? Hangmatje is af en toe niet verkeerd... luisterend naar de top 2000 schommel ik mee....xxxx

• 29 December 2017 - 10:51

Ingrid:

Fijne jaarwisseling lieve Maart!x

• 29 December 2017 - 10:55

Tante Daan:

Lieve Maart, ik hang telkens aan jouw lippen. Wat een fijn verslag weer. Goede reis en tot het volgende verslag. Liefsxxxx

• 29 December 2017 - 19:07

Lucie:

Wat een mooi verslag weer en weer een hele belevenis. Nu alleen verder maar weer zul je leuke mensen tegen komen. Ben nu al benieuwd naar je volgend verslag.

• 30 December 2017 - 19:49

Buuv:

fijne jaarwisseling Maartje!

• 31 December 2017 - 08:06

Susan:

Hoi hoi,
    Gaaf weer hoor!
    Zo mooi om de belevenissen die je beschrijft mee te krijgen op de foto’s op fb!
    Zo krijg je echt een mooi verslag bij elkaar....
    Succes voor je volgende stap zonder je ondertussen vertrouwde mensen....
    Maar weer tijd voor nieuwe contacten!
    Voor vanavond een fijne en gezellige jaarwisseling.
    Tot snel x