Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Maartje Spijkers - WaarBenJij.nu Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Maartje Spijkers - WaarBenJij.nu

Vang Vieng

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

28 December 2017 | Laos, Vangviang

Hoii Allemaal,

Vrijdag 22 december, op naar Vang Vieng. Een onrustige ochtend waarbij de chauffeur er al voor 5.45u was en alleen maar “oké oké” kon zeggen omdat we op moesten schieten. Ja daar kan ik dus niet tegen dus hij kon lekker een kwartier wachten, ga daar niet sneller van worden. De tour was blijkbaar nogal eng, ik zat wat verder achterin, maar Freek zei dat we 10 bijna dood ervaringen hebben gehad dus ik was blij dat ik niks kon zien haha! De tocht dus prima overleefd en rond 12u waren we geïnstalleerd in ons hostel. Super vriendelijke mensen daar en veel Nederlanders in hetzelfde hostel. Een gezellige boel. We zijn eerst wat gaan eten en daarna beetje rond gaan lopen. Vang Vieng is niet zo groot maar wel een prima sfeertje. We waren best wel moe dus ‘s middags lekker neergeploft aan de rivier en in het zonnetje gelegen, heerlijk relaxt! Daarna lekker gaan douchen en een gezellig eettentje opgezocht, daar kwamen we Scott tegen van de bowling in Luang Prabang en die is bij ons aangesloten. Super gezellig! Nog een drankje gedaan en op tijd gaan slapen, helemaal kapot!

Zaterdags lekker uitgeslapen en toen hebben we fietsen gehuurd, beetje gaan rondtoeren en wat mooie viewpoints opgezocht! ‘s Middags nog even lekker gaan douchen om vervolgens om 16.30u opgehaald te worden voor een ballonvaart. Wat een ervaring weer. Super mooie omgeving hier en ook nog de zonsondergang erbij in de bergen, was echt geweldig!
Daarna hapje gegeten en drankje gedaan. Echt kerst kerst zou het daar niet echt worden maar we hebben met vieren (Scott, Freek, Sabine en ik) die avond briefjes getrokken. Vervolgens moest je voor diegene voor 10.000 kip (ongeveer ‘n euro) iets kopen. Dat zouden we dan zondagavond aan elkaar geven.

Zondag 24 december. Weer lekker beetje uitgeslapen. Nee in Vang Vieng hebben we niet heel veel actiefs gedaan haha! Daarna zijn Freek en ik gaan tuben. Sabine wilde liever gaan klimmen. Wij vonden het wel prima om heerlijk relaxt in een band over het water te dobberen! Tussendoor twee stops gehad voor ‘n biertje, maar verder lekker chill in de tube op het water! Genietend van de zon en de omgeving! Heerlijk middagje!
‘s Avonds was er bij ons hostel een gratis kerstbuffet en gratis bier. Super leuk georganiseerd en goeie sfeer! Daar lekker gegeten en daarna Scott opgezocht en zijn we ergens wat gaan drinken. Cadeaus uitgewisseld en super veel gelachen. Ik had van Scott een kersthaarband gehad en een lichtgevende glitterstaaf van Mickey Mouse, Freek had een kerstslinger gehad en een speelgoed pijl en boog, en Sabine en Scott hadden iets normaals haha! Veel gelachen en leuke “kerst”avond gehad. Anders dan thuis, maar gelukkig wel gezellig. En omdat het daar niet echt kerst kerst was heb ik het niet heel erg kunnen missen.

Maandag 25 december. Eerste kerstdag, een lange reisdag. ‘s Morgens de bus naar Vientiane en vanuit daar gevlogen naar Pakse. Rond 18u denk ik in ons hotel, we hadden even luxe een hotel geboekt, met z’n drieën een kamer dus was nog wel betaalbaar! Wel het goede hotel uitgekozen want daar hadden ze een kerstdiner! Een menu dus dat was wel heel leuk!! Nog even gefacetimed met thuis, Pap, Mam, Lot, Niek, Niels en Opa & Oma, wat wel even fijn was!

De volgende ochtend werden we om 8u opgehaald om richting de 4000 eilanden te gaan in Zuid-Laos, wat mijn laatste dagen in Laos zouden worden!

Liefs Maart

  • 28 December 2017 - 18:55

    Tante Daan:

    Hey Maart, wat een gezellig verslag weer. Leuk gezelschap met toch wat kerstsfeer met (grappige) kadootjes. En hoera voor de moderne techniek die ervoor zorgt dat je kunt facetimen. Op naar je volgende avonturen! Liefs xxxx

  • 28 December 2017 - 19:12

    Yvonne:

    Hoi Maartje we hebben weer genoten van jouw verslag! In gedachten zag ik alles voor me!!!
    Die busreis was iets voor mij geweest! 1000 kleuren..... denk ik! De ballonfoto's waren ook zó
    mooi! Fijn dat je nu even rust hebt gehad! Ik heb ook gelachen om jullie cadeaux.....€ 1,00 !!
    Blijf maar zo genieten!!!:) Hier is alles oké! Géén bridge en géėn toneel,ook wel lekker 'n keertje! !Maartje tot apps en veel liefs van ons en dikke kussen!

  • 28 December 2017 - 19:11

    Yvonne:

    Hoi Maartje we hebben weer genoten van jouw verslag! In gedachten zag ik alles voor me!!!
    Die busreis was iets voor mij geweest! 1000 kleuren..... denk ik! De ballonfoto's waren ook zó
    mooi! Fijn dat je nu even rust hebt gehad! Ik heb ook gelachen om jullie cadeaux.....€ 1,00 !!
    Blijf maar zo genieten!!!:) Hier is alles oké! Géén bridge en géėn toneel,ook wel lekker 'n keertje! !Maartje tot apps en veel liefs van ons en dikke kussen!

  • 28 December 2017 - 20:38

    Mutti:

    Ik heb die foto van je kersthaarband gemist geloof ik.....;)
    Dit is net zo leuk als appen en facetimen! XX

  • 28 December 2017 - 20:56

    Anita:

    Hi there nou niks gemist van kerst zie ik, is weer eens wat anders hohoho. Fijn dat je zoveel leuke reisgenoten om je heen hebt. En alles even mooi , leuke foto,s , super weer. Nu nog knallend het jaar uit, en relaxed het nw jaar in. Wat wil je nog meer....... liefs van ons xxxx

  • 28 December 2017 - 20:58

    Nakske :

    Hoi Maart,
    Het was weer een leuk avontuur, zie weer uit naar je volgende verslag.
    Wel een beetje vriendelijker zijn tegen de chauffeurs.

  • 29 December 2017 - 01:28

    Lucie:

    Hè Maartje. Wat een gezellige boel daar. Jullie weten er de sfeer wel in te houden. Ook daar was de kerstman van de partij. Daar hebben jullie wat leuks van gemaakt. Nu op naar de volgende bestemming. Verheug me al op het nieuwe verslag.

  • 29 December 2017 - 07:45

    Jose:

    Leuk verslag weer Maartje. Fijn dat je toch een leuke kerst hebt gehad.en dan wens ik jou een hele fijne jaarwisseling.gr

  • 29 December 2017 - 17:51

    Jan Rutten:

    Leuk verslag weer, Maartje. En dan de foto's op Facebook. Wat een mooie belevenissen!

  • 31 December 2017 - 08:00

    Susan:

    Mooi verhaal weer!
    Leuk om te lezen dat je zoveel mensen ontmoet en sommigen voor de tweede x....
    Je bent ook al echt relaxed lees ik; je niet zomaar door een of andere chaggerijnige busschauffeur op laten naaien dat je op moet schieten! Goed bezig hoor....
    Ga nu meteen jevolgende verslag lezen! Ik lig achter hihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vangviang

Maartje

Hoii lieve vrienden en familie, Via deze pagina zal ik jullie op de hoogte houden van mijn reis door Azië! Liefs Maartje

Actief sinds 29 Nov. 2017
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 11332

Voorgaande reizen:

06 December 2017 - 07 Maart 2018

Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

Landen bezocht: