Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Maartje Spijkers - WaarBenJij.nu Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Maartje Spijkers - WaarBenJij.nu

Pai

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

19 December 2017 | Thailand, Chiang Mai

Lovely people!

Woensdag 13 december. Na een lekker laatste ontbijtje mét croissantjes in mijn hostel in Chiang Mai heb ik Lisa gedag gezegd en ben om 10u de minivan ingestapt, op naar Pai. Ik zat naast een vriendelijke jongeman die uit Singapore kwam maar al lang in Bangkok werkt en de taal van hier spreekt. De 762 bochtentocht verliep prima! Als je snel wagenziek wordt is het niet echt aan te raden haha maar ik vond het leuk! Af en toe geslapen en verder genoten van de omgeving. Rond 14u was ik in Pai maar mijn hostel zat niet middenin de stad. Daar rijden niet echt taxi’s, iedereen heeft een scooter. De jongen die naast mij zat heeft mijn hostel gebeld en die eigenaar is mij komen halen, super tof! Achterop de scooter bij hem, met mijn backpack op mijn rug en m’n rugtas op zijn buik, zijn we naar het hostel gereden. Ik wist dat ik alleen een huisje had maar ik had verwacht dat er wel veel huisjes stonden maar het was heel klein. Ondanks dat vond ik het prima om zo te beginnen! Even lekker alleen en genieten van de omgeving en een goeie nachtrust.

De eigenaar heeft mij later weer afgezet in t stadje om zelf een scooter te huren. Eenmaal daar kwam ik het stel tegen van de fietstocht in Bangkok. Super toevallig weer, Lisa en ik kwamen ze ook al tegen in Chiang Mai en nu kwam ik ze hier ook weer tegen, wel heel leuk! Met hun een biertje gedaan en gepraat over van alles en nog wat, onze reisplannen en wat ons in Nederland bezig houdt. Fijne middag! Vervolgens ben ik gaan pinnen en wat gaan eten op de Walking Street. Sushi sushi sushi, dus I was in heaven! Heerlijk! Overal daar heel veel lekker eten, garlic bread, pizzapunten, vlees, sushi en Thais eten, van alles! Zo lekker allemaal! Dus jullie kunnen wel raden wat ik vooral ‘s avonds in Pai heb gedaan, gegeten haha!

Nadat ik had genoten van de sushi wilde ik een scooter gaan huren maar vanwege de drukte en omdat je daar op de Walking Street tussen 18u en 22u niet mocht rijden en waarschijnlijk omdat ik een toerist was kreeg ik er geen meer mee. Dus een probleem want ik moest nog terug naar mijn hostel en dat was wel een eindje verder. Toen uiteindelijk de eigenaar van mijn hostel gebeld en die mij is komen halen. Super lief. Hij zei: “mijn vrouw en ik willen graag dat je veilig thuis komt”, super schattig. Ik heb hem wel wat extra’s gegeven na de 2 nachten daar.

Na een heerlijke nacht te hebben geslapen ben ik een scooter gaan huren en zelf lekker gaan touren. Ik ben naar de land split geweest, een soort kloof. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe die precies tot stand is gekomen maar was wel heel cool om te zien! Daar was ook een local farmer met allemaal planten en boompjes waar van alles groeide. Van kruiden tot olijven, super gaaf om te zien! Een hele vriendelijke man die iedereen gratis een typisch drankje van daar liet proeven.

Die weg verder gevolgd en daar kwam ik bij een waterval. Wel leuk om daar te zwemmen maar het water was super koud en het was mega druk. Dus een beetje rondgekeken, wat foto’s gemaakt en terug richting mijn hostel. Omgekleed en wat spullen gedropt en naar de Pai Canyon geweest. Super gaaf om te zien. De Grand Canyon maar dan anders! Heel gaaf. Mensen gingen staan op punten waarvan ik dacht jullie zijn gek. Een verkeerde stap daar en je valt in de afgrond...
Hele mooie zonsondergang daar!
‘s Avonds weer naar het stadje, lekker gegeten en daarna op tijd gaan slapen!

Vrijdag 15 december, op naar een ander hostel, veel dichterbij ‘t stadje en met een zwembad. Dus dat betekent twee dagen niksen, chillen en bakken haha! Om uiterlijk 11u moest ik uitchecken en toen ben ik meteen zelf met de scooter, met m’n backpack op m’n rug en m’n rugzak tussen m’n benen, naar het hostel gegaan. Gelukkig prima om te doen. In de hoop dat mijn bed al vrij was en ik de kamer in kon kwam ik aan. Gelukkig was dat het geval. M’n spullen eerst gedumpt, gaan brunchen wat kon bij het restaurantje bij het zwembad en daarna lekker gaan zwemmen! ‘s Middags kwam daar een groepje van een ander hostel liggen, dat kon gratis bij ons zwembad mits je wat consumeerde. Floris, Nederlandse jongen, had ik die avond ervoor gezien bij de Pai Canyon, 3 Engelse jongens, een Engels meisje, een Canadees en een Duits meisje. Zij hadden elkaar leren kennen in Chiang Mai en samen naar Pai gegaan. Met hun heel de dag gechilld bij het zwembad en ‘s avonds bij hun hostel gaan eten en daar super leuke avond gehad. Zij zaten in Circus hostel en daar was de hele dag en avond wat te doen. We hebben oa beerpong gespeeld, was weer een super geslaagd dagje!

De volgende ochtend ben ik in Pai zelf wat gaan ontbijten, heerlijk gebakken eitje met een cappuccino en mijn scooter een dag verlengd. Daarna weer heel de dag aan het zwembad gelegen met diezelfde groep. Maar ook nog wat andere mensen leren kennen. Bob een Nederlandse vrouwenversierder die elke vrouw aansprak en nakeek, en die vervolgens nog een paar vunzige grappen over mij heeft lopen maken, wat ik wel kon hebben haha, een Franse man die in Chiang Mai woont en werkt, en een verloofd stel, Nederlander en Russische, maar visum regelen voor haar naar Nederland was blijkbaar lastig dus zitten ze nu een maand in Thailand samen en daarna samen naar Nederland is het plan. Natuurlijk beetje verbrand die dag, daar ben ik goed in.
Eind van de middag nog de witte boeddha bezocht op de berg, was ook mooi om nog even te zien met uitzicht!

‘s Avonds weer naar ‘t stadje, heerlijk gegeten en kwam daar de groep van m’n hostel tegen, Bob en de rest, heel veel gelachen. Vreemde mensen, heel anders dan hoe ik ben maar het was prachtig en echt heel veel gelachen! Daarna de bus naar Chiang Rai geboekt om die volgende ochtend om 7u!!! te vertrekken richting daar. ‘s Avonds was er nog wel een feestje in de jungle maar toch maar niet heen gegaan omdat ik die volgende ochtend richting Chiang Rai wilde en de busjes vertrokken alleen maar om 7u. En een tocht van 8 uur met heel veel bochten en een kater leek me niet heel ideaal! Achteraf was ik wel blij want ik hoorde dat het een mega drugs festijn was.. niet helemaal mijn ding haha!

Pai was top! Super mooie omgeving, lekker eten, veel gezien en lekker relaxen! Heerlijk!

Oja, nog een weetje die ik eerder vergeten ben te vertellen over Bangkok. De Thaise naam voor Bangkok is Krung Thep. De volledige naam van de stad is: Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit. De langste van de wereld. Je hebt er niks aan maar dit weetje krijg je gratis van me. Enig toch. En leuk voor galgje in de klas Hester, raden ze nooit.

Liefs Maart

  • 19 December 2017 - 20:58

    Anita:

    Hoi Lieve schat, Wat een mooi leven heb je toch, ksn niet op em je bent nog geen maand weg, kan dat hoofdje van je dat allemaal wel aan...... waanzinnig. Ik zie je al zitten met je rugzak bij die thai achterop,
    had ie geen tuk tuk kunen sturen.....geniet er mar lekker van. dikke kus van ons

  • 19 December 2017 - 21:10

    Nakske:

    Nou Maart,
    dat was weer een hele mond vol.
    Het is leuk om je verslagen te lezen, ik kijk al uit naar het volgende verslag..
    Je schrijft heel leuk.
    Wat was de Thaise naam alweer voor Bangkok?
    Toedeloe

  • 19 December 2017 - 21:16

    Tante Daan:

    Hey mop, wat een heerlijk verslag weer! En die lekkere chillmomenten van jou, ik zie je al helemaal zitten/liggen. Wat mooi om te horen dat je het zo fijn hebt en al zo veel beleefd hebt in zo'n korte tijd. Lekker rondtuffen op een scootertje, connecten met andere mensen. En nee, drugs is echt niet jouw ding. Zonder dat spul kun je ook super relaxen. Blijf maar ver weg van dat spul (en zorg ervoor dat ze niks in je bagage kunnen stoppen). Geniet met volle teugen. Liefs en xxxx

  • 19 December 2017 - 21:34

    Mutti:

    Heerlijk weer dat verslag .... Ik zie t voor me

  • 19 December 2017 - 21:36

    Jose:

    Wat een avonturen Maartje. Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt. Verder ben ik vooral jaloers op zoveel shusi

  • 19 December 2017 - 21:37

    Mutti:

    We genieten er enorm van Maartje! Zo leuk om in detail je te kunnen volgen en te lezen, horen en proeven dat je het zo naar je zin hebt en het goed met je gaat. Xxxx ❤️

  • 19 December 2017 - 21:42

    Suus:

    Hey maartje, echt heel leuk om iedere keer te lezen. Mooi wat je allemaal ziet en meemaakt en alle mensen die je ontmoet. Zo te lezen geniet je met volle teugen. Enjoy suusx

  • 19 December 2017 - 22:44

    Yvonne:

    Lieve Maartje,nèt terug van m'n bridge mét diner en kijk op m'n ipad en zie jouw verslag! Opa is naar 'n extra repetitie en heeft 't nog niet gelezen! Ik zat me helemaal te verkneukelen met jouw brief! 't " Klinkt " zó heerlijk met al die verschillende mensen om je heen! Je geniet ten volle en blijf 't maar doen!!! Wij genieten ook,maar dan van jou!

  • 20 December 2017 - 00:44

    Lucie:

    Weer een heel verslag Maartje maar heerlijk om te lezen. Wat heb je daar een geweldige tijd. Fijn dat je daar zulke leuke mensen ontmoet. Veel chillen, veel eten, veel zien, wat wil je nog meer. Ben benieuwd wat je volgende plannen weer zijn.

  • 21 December 2017 - 09:46

    Jan Rutten:

    Wat een relaxed leventje daar, Maartje! Chillen en lekker eten, en dat meestal in goed gezelschap. Heerlijk toch? Goed dat je je ervaringen van je af kunt schrijven en met 'iedereen' wilt delen. Dan schrijf je tenminste je hoofd leeg, hoef je niet alles te onthouden en is er weer plaats voor nieuwe indrukken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Maartje

Hoii lieve vrienden en familie, Via deze pagina zal ik jullie op de hoogte houden van mijn reis door Azië! Liefs Maartje

Actief sinds 29 Nov. 2017
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 11322

Voorgaande reizen:

06 December 2017 - 07 Maart 2018

Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

Landen bezocht: