Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Maartje Spijkers - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Maartje Spijkers - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

13 December 2017 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal!

Zaterdag 9 december. Eenmaal op het treinstation aangekomen om mijn tickets op te halen kwam ik een Nederlands stel tegen van 26 en 28. Super gezellig en zij waren van plan om een jaar te gaan reizen. Hij is goed met fotografie en had een mini backpack noem ik het maar even, gevuld met alleen maar cameramateriaal en een drone, zij schrijft vaak voor reisbureaus dus op die manier willen ze samen proberen lang weg te blijven, door hier overal voor organisaties materiaal aan te leveren in ruil voor gratis verblijf bijvoorbeeld. Was gezellig met ze maar helaas zaten ze in een andere wagon. Wel samen van te voren nog even wat gegeten.

Daarna was het zover, de nachttrein in van Bangkok naar Chiang Mai. De meeste verhalen die ik had gehoord was dat het helemaal niks is, super koud, veel licht in de trein en weinig kunnen slapen. Maar ik was zo moe dus in slaap vallen zou wel goed komen, en gelukkig heb ik oma’s genen dus koud had ik het niet, hemdje en kort broekje was prima! En wonder boven wonder heb ik bijna 9 uur geslapen dus best geslaagde reis al zeg ik t zelf!

In Chiang Mai aangekomen heb ik met een aantal andere backpackers een taxi gepakt naar een punt en vanuit daar ging iedereen zijn eigen weg. Op naar mijn eerste hostel! Super leuk, knus, fijn en mega schoon hostel. Een soort huiskamertje beneden en de kamers en douches boven super schoon! Lekker bedje, en ze hadden een föhn. Ja hoe blij kun je zijn met een föhn, nou geloof me, HEEL blij!
Ik sliep in een vrouwenkamer, van meerdere als tip gekregen dat als je dat kan boeken dan doen, vanwege snurkende mannen haha!

Na m’n spullen te hebben gedropt en heel lang te hebben gedoucht waar ik wel aan toe was na de nachttrein, ben ik lekker beneden even gaan chillen. En toen kwam ‘s middags Lisa binnen lopen. Een van de meisjes die ik heb leren kennen tijdens de fietstocht, haar vriend was inmiddels weer terug naar Nederland. Super leuk! Ik wist wel dat ze nog terug naar Chiang Mai ging (zij was hier in het begin van haar 3 maanden ook al geweest) maar ik wist niet dat ze nu al kwam en ook weer in dit hostel, dit hostel had ik namelijk als tip van haar gehad.

Samen zijn we toen wat gaan eten en naar de Sunday Night Market geweest. Meeeeega druk maar wel leuk om mee te maken, kraampjes, food food food tentjes en overal muziek.
Nog even fijn gefacetimed met mam, met pap op de achtergrond die de lichtjes in de kerstboom aant hangen was en Lot en Niek die ook druk bezig waren met werk en school.

Maandag 11 december, op naar de olifanten! Om 8u werd ik opgehaald, na een rondje mensen ophalen in Chiang Mai en de tocht richting de bergen waren we rond 10.45u in het park! Iedereen moest een mega zak bananen mee tillen om later de olifanten mee te voeren. We liepen al langs de olifanten naar de verblijfplaats, prachtig om te zien! Eerst kregen we te horen hoe de dag ging verlopen. Daarna kregen we allemaal een speciaal shirtje aan van daar en toen gingen we naar de eerste 7 olifanten, bananentijd! In het begin was het nog wel spannend en eng en raar om ze aan te raken, maar op een gegeven moment doe je alles gewoon! Er waren 6 vrouwtjes en een mannetje, de vrouwtjes hadden allemaal een Thaise naam maar het mannetje niet, die heet Peter, en nee dat verzin ik niet (meneer Jansen) haha!

Daarna gingen we naar 7 andere olifanten die meer vrij rond liepen over n groter grasveld. Vervolgens naar 6 andere olifanten met 2 jonkies, een van ‘n jaar en een van 8 maanden. Elke olifant blijft steeds bij z’n moeder, mooi om te zien hoe ze elkaar dan volgen. Daarna weer terug naar het verblijf om te lunchen.

Als laatst kwam het spectaculairste gedeelte. Eerst moesten we soort van “meat”balls maken, banaan met van alles. Iedereen kreeg een bal die we ze mochten voeren en daarna gingen we met ze het modderbad in. Te smerig voor woorden. De olifanten eerst, waarvan er al n paar begonnen te schijten in dat bad. Vervolgens wij erin om ze in de smeren met modder. En dan moest je maar geluk hebben dat t modder was! Wij liepen allemaal beetje voorzichtig rond maar die mannen die daar werkte begonnen ons in te smeren dus waren we alsnog super vies haha! Gelukkig mochten we nog even de rivier in om ons soort van schoon te maken, ook weer met de olifanten, dat was echt heel leuk maar zullen jullie nog wel op de foto’s zien!
We sloten nog af met thee en wat koekjes om vervolgens weer terug te keren naar onze hostels. Echt een super speciale dag!

Bij m’n hostel lekker meteen gaan douchen en mezelf 10.000 keer gewassen zo vies voelde ik me.
Lisa vroeg om samen te eten en ze nam me mee naar een Indiaas restaurantje wat ze kende waar we een super lekker curry met garlic bread hebben gegeten! Daarna lekker gaan slapen.

Dinsdag 12 december, samen met Lisa op naar Doi Inthanon. Een heel groot mooi natuurpark en naar het hoogste punt van Thailand. Onderweg naar een dorpje geweest daar met mooi uitzicht en mega veel rijstvelden waar zij een heel jaar van leven. En leek op een krottenwijk 1e klas maar ze waren daar zelfs middenklasse.. zo onwerkelijk. Ze maakte daar zelf koffie dat was wel tof om te zien en super lekker!
Helaas hoog in de bergen soms wat bewolking gehad en mist bovenin maar het was zo mooi. En vooral zooooveel frisse lucht en zuurstof dat t wel leek alsof we compleet gereinigd waren na al die stink gassen in Bangkok haha!
Daarna nog twee watervallen bewonderd, gaaf om te zien!
Al met al wel een geslaagde dag! Onze laatste avond samen afgesloten in Chiang Mai bij een burgertentje!

Woensdag 13 december, alles inpakken om met een minivan richting Pai te gaan via een weg met 762 bochten, heerlijk!

Daarover later weer meer..

Het gaat nog steeds goed! Super leuke fijne dagen gehad in Chiang Mai, fijn hostel en met Lisa was ook echt tof! Zij blijft nog even in Chiang Mai en daarna nog paar dagen Bangkok en dan zitten haar 3 maanden erop en gaat ze naar huis!
Vreemd zij is bijna aan t einde en ik ben pas net begonnen! Bijna een week al hier, de tijd vliegt!

Foto’s erop zetten via hier duurt lang dus daarom steeds vooral een verslagje met paar foto’s! Wil je meer foto’s dan app maar haha en anders geduld hebben en blijft het een verrassing tot ik terug ben :) !

Liefs Maart

  • 13 December 2017 - 16:37

    Yvonne:

    Lieve Maartje wat een schitterende verhalen,van de olifanten wist ik al:) Opa en ik worden helemaal blij van jouw vertelsels! Ik heb 't meest moeten lachen met jouw "schijtverhalen"!
    Eigenlijk niks voor zo'n propere jet als jij! Geniet maar verder en we zijn weer benieuwd naar jouw verdere avonturen! Heel veel liefs van ons!

  • 13 December 2017 - 16:37

    Mutti:

    Zo leuk om te lezen! Kan ik geen genoeg van krijgen ....❤️

  • 13 December 2017 - 17:42

    Anita:

    Hoi Lieverd, Wat klinkt het allemaal geweldig, behalve de stront dan. Ben jaloers op je, maar je verteld het zo leuk , dus hebben we er een goed beeld bij. heerlijk.......thats life. xxxxxxx

  • 13 December 2017 - 18:49

    Tante Daan:

    Ooo Maartje, wat een super tof en levendig verslag weer. Je krijgt er een goed beeld bij. Ik ben nu al benieuwd naar het volgende verslag

  • 13 December 2017 - 18:51

    Tante Daan:

    Wat fijn dat je soms gezelschap hebt van andere backpackers (zo ben je dan ook eens niet alleen). Heel veel liefs xxxx

  • 13 December 2017 - 18:51

    Susan:

    Inderdaad je schrijft het zo duidelijk dat ik de foto’s niet eens mis....
    Fijn dat je ook zoveel lieve contacten hebt daar!
    Geniet er weer van en ook ik verheug me op je volgende avonturen.....

  • 13 December 2017 - 19:09

    Judith:

    Hé Appeltaartje!
    Heerlijk om je verhalen te lezen! En zo tof dat je er zo van geniet, kunnen wij mee genieten!
    Ik moest wel lachen om je föhnverhaal, heel herkenbaar voor mij, haha!
    Dikke kus!

  • 13 December 2017 - 19:16

    Jose:

    Maartje wat een leuk verslag, je vertelt het zo leuk echt genieten om het te lezen. Nou ve plezier maar weer en goede reis tot het volgende verslag

  • 13 December 2017 - 19:39

    Peter Jansen:

    Maartje, leuk om jouw verhalen te lezen. Jij bent goed bezig. Op naar het volgende verslag

  • 13 December 2017 - 20:05

    Renate:

    Wat een gave avonturen Maartje, echt bijzonder en tof om te lezen. Geniet ervan lieverd,
    maar zo te lezen doe je dat volop. X

  • 13 December 2017 - 21:10

    Lucie Jansen:

    Wat een enthousiaste verhalen maartje, vol passie. Door het te lezen merk ik dat je volop geniet. Wat een indrukken en wat maak je daar veel mee. Fijn dat je daar geregeld leuke contacten hebt en dat je ook samen dingen kunt ondernemen. En ook Peter tegen gekomen, wat wil hè nog meer

  • 14 December 2017 - 09:48

    Anka Van Der Krabben:

    Hoihoi, leuk en fijn om te lezen en zien hoe goed jij je daar vermaakt
    Ook fijn he hoe gemakkelijk je daar andere reizigers tegenkomt en er contact mee maakt. Weer erg benieuwd naar de volgende verslagjes en foto’s

  • 14 December 2017 - 09:48

    Anka Van Der Krabben:

    Hoihoi, leuk en fijn om te lezen en zien hoe goed jij je daar vermaakt
    Ook fijn he hoe gemakkelijk je daar andere reizigers tegenkomt en er contact mee maakt. Weer erg benieuwd naar de volgende verslagjes en foto’s

  • 14 December 2017 - 15:06

    Jan Rutten:

    Zoals ik ook al op Facebook reageerde, Maartje. Je ouders zullen het fijn vinden dat je alleen op reis bent, maar tegelijk nooit alleen bent. De eerste week al zoveel indrukken en ervaringen ... Gaaf!!!

  • 14 December 2017 - 19:09

    Ans:

    Hoi Maartje. Nou de start is goed. De activiteiten komen me bekend voor van onze kinderen. Heel leuk. Geniet van ieder moment samen met al die leuke mensen die je onderweg tegen komt. Ik kijk uit naar de foto's. Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Maartje

Hoii lieve vrienden en familie, Via deze pagina zal ik jullie op de hoogte houden van mijn reis door Azië! Liefs Maartje

Actief sinds 29 Nov. 2017
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 11347

Voorgaande reizen:

06 December 2017 - 07 Maart 2018

Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

Landen bezocht: