Hội An - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Maartje Spijkers - WaarBenJij.nu Hội An - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Maartje Spijkers - WaarBenJij.nu

Hội An

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

26 Januari 2018 | Vietnam, Hội An

Lieve Allemaal!

Meteen weer een verslagje erachteraan! Das het voordeel van lang wachten haha!

Zondag 21 januari. We zouden eigenlijk om 5u ‘s morgens aankomen maar dat was 7u geworden, dikke prima want twee uur langer kunnen slapen. Rond 7.30u was ik bij mijn hostel. Ik kon nog niet inchecken maar mocht wel m’n spullen ergens dumpen. Ik had voor vier nachten geboekt en bij aankomst bleek dat de vierde nacht gratis was dus een meevallertje! Daarna gaan ontbijten en om 10u kon ik een fietstocht doen vanaf het hostel. Ideaal. Met een groepje van 10 inclusief Teun onze Nederlandse gids die in het hostel werkt. Verder was ik de enige Nederlander. We zijn langs de highlights van Hoi An gefietst en een paar speciale stops. Als eerst via de markt naar een huisje waar we onze eigen lantern konden maken. Super leuk en we mochten ‘m houden! Daarna via de leukste punten in ‘old town’ naar een huis die 250 jaar oud is. Veel van hout en decoraties in het hout, gaaf om te zien. We kregen heel het huis te zien. Er lag ook een oma van 95 te slapen en dat vonden ze heel normaal en geweldig om te laten zien. Super vreemd haha. Ze maakten daar ook sieraden van zilver en hadden allerlei oud gereedschap. Zonder de fietstocht had ik dit niet gezien dus heb ik toch maar even mooi meegepikt op de vroege zondag he haha! We zijn geëindigd bij de beachbar waar ik een heerlijke fish & chips heb genuttigd, oftewel “The Legend” op de kaart. Rond 15u was ik weer terug in het hostel. Toen ingecheckt en even lekker de rest van de middag gechilld. Nog twee Nederlandse jongens waren net aangekomen die ik op de Red Dunes in Mui Ne had gezien. Even gezellig met ze gekletst. Daarna in het hostel nog wat kleins gegeten en daarna kwam waar ik natuurlijk al heel januari naar uit keek. De dag van de klassieker, de mooiste club van Nederland tegen de kakkerlakkies. Het werd live uitgezonden in ons hostel dus beter kon ik niet treffen haha. Daar twee Nederlandse jongens leren kennen, Daan en Rik, en de ouders van Rik. Echt super leuke mensen. Ze kwamen uit Budel. Rik heeft 4 maanden in Taiwan gestudeerd. Z’n ouders zijn hem daar op komen zoeken en daarna met hem naar Vietnam gereisd. Daar is Daan, een vriend van Rik, ook aangesloten. Daan is ook voor Ajax en Rik voor PSV. Na Ajax ben ik naar bed gegaan, was al niet helemaal fit in Mui Ne, verkouden en hoesten en daar doorgezet dus was helemaal gesloopt door het hoesten. Maar goed ook dat ik ben gaan slapen aangezien anders m’n avond wat minder leuk was geëindigd aangezien PSV weer is weggekomen met 90+4. Bah bah. Haha!

Maandag 22 januari. Lekker beetje uitgeslapen en genoten van m’n ontbijtje. Gratis ontbijt, zat daar bij de nacht inbegrepen. Buffetje van eieren, stokbrood, pancakes en vers fruit. Vooral veel thee met honing op haha! Je moet toch iets als je alleen maar loopt te kuchen. Daarna beetje rond gaan fietsen. Als eerste gestopt bij Eli’s. Ik wilde graag een pak laten maken. Uiteindelijk een pak, twee tops en een paar leren schoenen laten maken. Alsnog duur maar vergeleken met Nederland goedkoop. En alles wordt daar op maat gemaakt. Zelfs m’n schoenen dus heb het mezelf even gegund haha. Vervolgens nog lekker verder door het stadje gefietst, genoten van de sfeer en de lampionnetjes overal. Op TripAdvisor een koffietentje gezien en die gaan opzoeken. Coconut Ice Coffee. Lekkerder heb ik niet gehad. Genieten! ‘s Avonds een sushi tentje opgezocht, was inmiddels al weer te lang geleden haha en daarna nog wat souveniertjes gescoord.

‘s Avonds gezellig met Daan, Rik en de ouders gezeten die me even Jägermeister hebben gevoerd voor m’n keel haha. De mannen wilden nog op stap maar ik voelde me niet echt lekker genoeg.

Dinsdag 23 januari. Om 11u moest ik bij Eli’s zijn voor mijn fitting. Het was al top maar ze moesten nog paar dingetjes aanpassen. Om 14u moest ik m’n schoenen komen passen bij het tentje daarnaast dus in de tussentijd nog een Coconut Ice Coffee gaan drinken en geluncht en daarna weer terug gegaan. De schoenen waren niet helemaal goed, moest nog iets kleins aangepast worden en ook bij m’n pak dus om 17u moest ik weer terug komen. Maar weer even naar het stadje terug gefietst. Is allemaal zo dichtbij en Hoi An is gewoon heel gezellig. Nog wat bruggetjes gaan bekijken en een gebouw en om 17u weer terug. Allemaal goed naar m’n zin, daar besloten om alles naar huis te verzenden, dus over een maandje is dat als het goed is in Riel heuj.

Nog even in het stadje gegeten en me verbaasd over de Vietnamezen. Er was een voetbalwedstrijd, kwartfinale van een of ander toernooi, mannen onder de 23, Qatar-Vietnam. Vietnam gewonnen via penalty’s. Nou ik ben er niks bij als ik juich voor Ajax. Daarna al die Vietnamezen op scooters met Vietnamese vlaggen de stad door. Haha prachtig, niet normaal. Toen terug naar het hostel gefietst. Weer gezellig met Daan, Rik en de ouders gezeten die me weer een Jägermeister hebben gevoerd haha en daarna hebben de jongens me overgehaald om mee op stap te gaan. Nou lol hebben we gehad haha dus geen moment spijt. Rond 3u waren we terug, de volgende ochtend zouden de mannen om 7.30u gaan dus 7.20u ontbijt was de afspraak. Die ik ben nagekomen haha! Afscheid genomen, de mannen gingen vliegen naar Hanoi en de ouders van Rik gingen terug naar ons koude kikkerlandje. Super tijd met ze gehad. Jongens met wie ik in Nederland ook echt goed bevriend kan zijn dus was echt leuk! Daan zei nog dat ik een keer een biertje moest komen doen in Budel. Dat moet je altijd maar afwachten of dat er ooit nog van komt maar toffe mannen zijn het zeker!

Daarna ben ik nog even terug naar m’n bedje gegaan en alvast een beetje wat spulletjes gepakt. ‘s Middags weer lekker naar het stadje gefietst, koffie ofcourse en wat gegeten. ‘s Avonds nog even in het hostel gechilld en met twee Zweedse meisjes op m’n kamer gekletst. Zij waren nog geen 20 schat ik en waren pas net een weekje aan het reizen en gingen nog naar het zuiden van Vietnam en dan door naar Cambodja dus heb ze nog wat tips gegeven voor daar!

Nog de rest van m’n spulletjes gepakt want de volgende dag zou ik om 8.30u opgehaald worden door een local. Met de Easyrider via de Hai Van Pass naar Hué!

Zoals jullie lezen heb ik niet echt veel uitgevoerd in Hoi An haha! Beetje gefietst en lekker relaxen en socializen! Ik was ook niet echt fit dus niks doen was wel lekker een keer! Wel veel genoten van de sfeer, de lampionnetjes en fijne mensen!

Liefs Maart

  • 26 Januari 2018 - 14:28

    Mutti:

    Je "moet" niet altijd iets doen hè! Zo heb je heerlijk de sfeer kunnen proeven en onderdompelen in het Vietnamese en een prachtig stadje. Dat is ook reizen.... ;) Klinkt geweldig!

  • 26 Januari 2018 - 16:04

    Jose:

    Nou het was weer gezellig om iets van je te horen. Fijn dat je het nog steeds leuk hebt en nog steeds van die leuke mensen tegenkomt. Verder veel beterschap met je verkoudheid.en geniet nog van je laatste weekjes. Gr jose

  • 26 Januari 2018 - 18:07

    Tante Daan:

    Wat heerlijk, twee pracht verslagen achter elkaar. Ik kan er weer paar dagen tegen. Vervelend dat je je niet lekker voelde, hopelijk gaat het nu weer wat beter. Maartje, je kunt niet genoeg genieten. Dus toch helemaal geen punt als je eens wat minder doet, niet waar? Je beleeft en ziet genoeg, en relaxen op zijn tijd is dik prima. Geniet met volle teugen. Dikke kus van ons

  • 26 Januari 2018 - 18:48

    Susan:

    Hoi hoi,
    Dit is wel vertrouwder zo snel weer een verslag....
    Wat leuk dat je met Rik, Daan en de ouders zoveel plezier hebt gehad. Vast ook fijn om even een beetje familie gevoel te ervaren nu jij je eigen familie zolang moet missen!
    Grappig ook om aan t eind te lezen dat jij de nieuwelingen nu als ervaren reizigster adviezen geeft.... in het begin kreeg jij overal tips en suggesties voor je reis en nu ben je zover dat jij diegene bent die de tips geeft!
    Dat wil ook zeggen dat je al een groot deel van je prachtige reis erop hebt zitten.
    Dus geniet er nog maar lekker van want hier is het gewoon net als toen

  • 26 Januari 2018 - 19:35

    Yvonne:

    Hoi Maartje,wát 'n geweldige verhalen weer,super! En i.d.d.wat mama zegt,je móét niet persé iets doen! En heerlijk niksen is ook wel 'ns lekker en vooral als je je niet echt fit voelt! Energie opdoen is ook nodig! Nou Maartje geniet maar weer lekker door! Heel veel liefs van ons!

  • 27 Januari 2018 - 00:31

    Lucie:

    Heerlijk toch Maartje dat je af en toe je rust hebt genomen. Je bent zo druk met vanalles te ondernemen dat even niks doen ook wel lekker is. Balen van de verkoudheid maar zo te lezen mag het de pret niet drukken. Weer volop gezelligheid.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hội An

Maartje

Hoii lieve vrienden en familie, Via deze pagina zal ik jullie op de hoogte houden van mijn reis door Azië! Liefs Maartje

Actief sinds 29 Nov. 2017
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 11329

Voorgaande reizen:

06 December 2017 - 07 Maart 2018

Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

Landen bezocht: