Khao Sok - Reisverslag uit Khao Phanom, Thailand van Maartje Spijkers - WaarBenJij.nu Khao Sok - Reisverslag uit Khao Phanom, Thailand van Maartje Spijkers - WaarBenJij.nu

Khao Sok

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

01 Maart 2018 | Thailand, Khao Phanom

Lieve Allemaal!

Zondag 18 februari. Na een moeizame ochtend met heel vroeg opstaan in Koh Tao, vroege boot, bus, tuktuk, waren we rond 13u in ons hostel in Khao Sok. Helemaal gesloopt haha. Maar het was weer lekker weer dus niks te klagen. Ingecheckt, de tour geboekt, geluncht en toen lekker eerst op ons bed geploft en paar uur gechilld. Het was een kamer met vijf bedden maar we hadden eigenlijk een soort privé kamer want er zaten twee glazen deuren tussen. Heerlijk en mega relaxte bedden. Na een paar uur zijn we gaan douchen en op pad gegaan om wat te eten. Een drybag gekocht en een relaxt eettentje opgezocht. Samen een cocktail gedronken en niet mega laat gaan slapen. Best gesloopt en tweedaagse tour voor de boeg.

Maandag 19 februari. Na een nachtje heerlijk te hebben geslapen zaten we rond 8u aan het ontbijt en om 9u werden we opgehaald. Onze backpack konden we achterlaten in het hostel, daar zouden we dinsdag toch ook weer slapen.
Na een paar uurtjes rijden kwamen we aan bij het National Park en zaten we rond 11u in het bootje. Op naar onze drijvende hut! De tocht er naartoe was prachtig. Het had wel een beetje weg van Halong Bay. Maar tegelijkertijd ook weer helemaal anders. Het was in ieder geval wel echt heel mooi. Rond 12u waren we bij ons hutje. Een hele rij langs elkaar in the middle of nowhere. Lot en ik hadden ons eigen hutje. Dunne matrasjes, een dekentje, een klamboe, in een houten hutje op het water. Best wel tof haha! We hadden een klein half uurtje voordat we moesten verzamelen voor de lunch. We hadden best wel een toffe groep met een aantal Nederlanders. Een jong Brabants stelletje van rond de twintig maar super gezellig, nog een ander Nederlands stel van eind twintig en nog een Nederlandse jongen.

Na de lunch gingen we op pad voor de jungle tocht. We hoorden dat we ook een cave in gingen die in het midden vol stond met water tot ongeveer je kin. Nou dat zou nog wat worden haha. We waren wel heel blij dat we nog een drybag hadden gekocht. Bikini aan, zwembroek en hempje, camera mee en wat drinken en weer het bootje in. Dit keer maar twee minuten.

Toen kwamen we aan bij de ‘jungle’. Overal bamboe, wel tof om te zien maar de tocht was echt bagger. Een uur tot de cave, mooi maar steeds hetzelfde, een uur door de cave, een hel want sommige stukjes waren best gevaarlijk om te lopen. Vieze grote dikke spinnen. Daarna een uur terug, weer dezelfde weg. Het was allemaal niet zo, vooral omdat onze gids niks heeft gezegd. Niks nada nul. Dus ja ik baalde wel. Best prijzige tour, wat me niet echt uitmaakt, maar ze vertelden gewoon helemaal niks. De hele tour niet. Dus we hebben gewoon pech gehad want we hoorden van anderen dat die wel een toffe gids hadden. Achja sunt maar niks aan te doen. Gelukkig wel een gezellige groep.

Rond 18u hadden we nog een ‘avondsafari’. In een bootje rondgevaren om aapjes te spotten. En jawel twee hele apen gezien haha. Bij terugkomst gingen we eten en daarna nog met de Nederlanders kaartspelletje gespeeld! Wel leuke afsluiter! Daarna lekker gaan slapen.

Dinsdag 20 februari. Om 7u gingen we op ‘ochtendsafari’. Precies hetzelfde als de avond ervoor en net zoveel aapjes gezien haha! Na een uurtje weer terug. Ontbijten en daarna hadden we vrije tijd tot 10u. Spulletjes gepakt. Toen zijn Lot en ik even gaan kajakken. Super chill, mooi, en een plekje gevonden met super veel aapjes bij elkaar, wel dertig dus was echt leuk. Ook baby aapjes. En op een gegeven moment pakte een aap de ander van achter dus was weer een mooi plaatje haha!

Om 10u gingen we weer met z’n allen het bootje in. Eerst een uurtje varen. Wel chill op zich. Lekker weertje en beetje luieren. Daarna kwamen we weer bij n cave. Ik had er niet echt zoveel zin in en vergeleken met Phong Nha stelde het niks voor dus na vijf minuten stond ik weer buiten. Na de cave gingen we via de drie rotsen. Iets “heel bijzonders” daar. Jou toevallig drie rotsen op een rij. Maar de omgeving was steeds wel super mooi. Daarna gingen we naar een klein eilandje waar we onze lunch kregen en even mochten zwemmen.
Een klein stukje terug met de boot en daarna nog anderhalf uur terug naar het hostel. En dat was de tour. Het viel tegen. Maar dat lag vooral aan dat ons niks werd verteld. Nergens. Meer zoiets van we dumpen jullie daar, varen wat rond en lopen een beetje door de jungle. Gelukkig was het park wel super mooi, leuke groep, en blij dat ik gezellig met Lot was!

Bij het hostel even lekker gaan douchen en relaxen. Samen nog gegeten en toen gaan slapen. Ik had toch maar besloten om terug te gaan naar Koh Tao.. ik had geen zin meer in Koh Phi Phi of Koh Lanta. Geen zin in een nieuwe plek, nieuwe mensen. Lekker terug naar Ban’s, vertrouwde plek, omgeving, en nog lekker wat fundives maken! De volgende ochtend zou ik om 6u al worden opgehaald dus ‘s avonds al afscheid genomen van Lotte. Die ging die volgende ochtend iets later naar Krabi om vanuit daar naar Australië te vliegen.

Het was jammer dat de tour wat tegen viel maar wel super leuk om dat allemaal met Lotte te doen. We kennen elkaar eigenlijk helemaal niet zo heel goed maar we voelden ons wel op ons gemak bij elkaar en het was heel fijn!

Weer terug naar Koh Tao. Heerlijk gevoel was dat. Mijn volgende verslag zal wat later zijn. Ik ben vandaag de dag nog steeds op Koh Tao en zal daar tot zondagavond blijven! En nog een klein weekje.. dan ben ik weer in het koude Riel.. toch raar en snel gegaan!

Liefs Maart

• 01 Maart 2018 - 09:07

Mutti:

Ach ja...een mindere ervaring...die heb je maar weinig gehad! Iig leuk met Lotte, gezelligheid samen. Ook veel waard ;). Aapjes kijken kunnen wij hier ook bijna als t weer beter is; lekker terrassen! Enjoy nog even op je mooie eiland, wij zijn aan het aftellen... Xx

• 01 Maart 2018 - 11:11

Ingrid:

Koude Riel? Zeg maar gerust Siberische Riel! Geniet er nog ff van lieve Maart, en niet vergeten: neem wat zon mee terug! X

• 01 Maart 2018 - 17:47

Anita:

Tsjaaa Maart, het gaat niet altijd zoals je wilt, gids had waarschijnlijk een bad day, of zijn gebitje niet in...
    maar goed dat je dan in een leuk gezelschap verkeerd. Je avontuur zit er bijna op, wat hebben we genoten van je mooie foto,s en filmpjes en verhalen. Dus nog 1tje dan? Ga nog even lekker chillen, gaat nu echt hard. xxxxxx

• 01 Maart 2018 - 19:28

Tante Daan:

Vaak zat het heel erg mee en nu eens een keer tegen! En met een gezellige groep is het " gedeelde smart is halve smart". Zoveel mooie avonturen heb je beleefd, die neemt niemand je af. Het is nu aftellen en nu nog wat laatste herinneringen maken. En hopelijk nog een laatste verslagje zodat ook wij daarna kunnen gaan afkicken. Geniet nog een paar dagen volop dan kunnen we je volgende week weer in onze armen sluiten. Veel liefs van ons xxx

• 01 Maart 2018 - 23:54

Lucie:

Jammer Maartje, deze tocht was wat minder. Gelukkig wel mooi en een leuk gezelschap.
    Dat maakt veel goed. Geniet nog van je laatste avontuur en dan wordt het toch aftellen.

• 02 Maart 2018 - 11:27

Yvonne:

Hoi Maartje,'n klein tegenvallertje,maar dat weegt niet op tegen de mooie avonturen en tochten die je gemaakt hebt! Inderdaad nog gezellige dagen met Lotte gehad,maakt veel goed! En nu lekker je gemakje houden en niksen! Nog 'n paar daagjes en zien we je weer,
    zo bruin als 'n noot!!!! Maartje liefs van ons 2tjes! Opa vertrekt zo weer,moet spelen in
    Berlicum! Heb ik rust! Nee grapje,ik zal blij zijn als ie weer terug is!

• 02 Maart 2018 - 18:08

Susan :

Hoi hoi, wat jammer van die tour!
    Maarja het kon ook niet mooi blijven toch?
    Gelukkig had je wel een leuke groep!
    En wtf alweer bijna naar huis.... geniet nog maar lekker van het mooie weer daar en alvast een hele goede terugreis

• 02 Maart 2018 - 18:07

Susan :

Hoi hoi, wat jammer van die tour!
    Maarja het kon ook niet mooi blijven toch?
    Gelukkig had je wel een leuke groep!