Ninh Binh - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Maartje Spijkers - WaarBenJij.nu Ninh Binh - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Maartje Spijkers - WaarBenJij.nu

Ninh Binh

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

18 Februari 2018 | Vietnam, Ninh Bình

Lieve Allemaal!

Maandag 5 februari. Dagtourtje naar Ninh Binh. We waren met 7. Twee Franse broers en drie andere Franse, twee meiden en een jongen, die samen aan het reizen waren, en een man uit Estland. Rond 8u vertrokken vanuit Hanoi, na twee uurtjes waren we in Ninh Binh. Eerst gingen we een tempel bezoeken. Wel leuk om even te zien. Wat anders dan andere en onze gids wist wel het een en ander te vertellen. Na dit gezien te hebben snel door om te lunchen. Een goed uitgebreid buffet.

Daarna eindelijk het bootje in. Toch wel waarom ik de tour ging doen. Ik zat met Marcus uit Estland. Super brede grote gast maar heel leuk. Ze roeien daar met hun voeten. Best lachen om te zien haha. Toen gingen we verder varen. Tussen de bergen / rotsen. Super mooi. Ninh Binh is eigenlijk Halong Bay maar dan op het land. Bij Ninh Binh alles aan elkaar en bij Halong Bay los. Zoek t maar even op haha! Of zie de verschillen op mijn foto’s later. Voor de rotsen had je rijstvelden. Maar er was nog geen rijst, alles super nat, maar ze waren wel daar op het land aan het werken. Gaf wel een mooi gezicht. Verder nog een paar kleine grotten onderweg, maar meer een ingang waar je onderdoor ging varen. Leuk gezicht.

Na dit boottochtje gingen we nog een uurtje fietsen. Ook weer door de super mooie omgeving en het was ook een beetje zonnig dus wel lekker! Nog een Nederlandse groep half bejaarden tegen gekomen. Ik hoorde ze al Nederlands praten dus was wel lachen om “Hoi” en “Houdoe” naar elkaar te roepen haha!

Tegen 15.30u weer terug naar Hanoi waar we rond 18u weer waren.

Weer een rustig avondje gehad, even gegeten, gechilld en m’n spulletjes ingepakt want de volgende dag zou ik weer weg gaan voor een driedaagse trip naar Halong Bay!

Liefs Maart

• 18 Februari 2018 - 10:13

Mutti:

Ook met je voeten geroeid? ;)

• 18 Februari 2018 - 10:32

Susan:

Gelukkig dat je bij die grote estlander zat: die had waarschijnlijk ook grote voeten om te roeien

• 18 Februari 2018 - 21:54

Lucie:

Gaaf dat roeien Maartje. Je had een grote beschermengel bij je

• 18 Februari 2018 - 21:55

Lucue:

Aan de foto’s te zien heb je een prachtige dag gehad