Hué - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Maartje Spijkers - WaarBenJij.nu Hué - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Maartje Spijkers - WaarBenJij.nu

Hué

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

29 Januari 2018 | Vietnam, Hué

Hoii Allemaal!

Donderdag 25 januari. Om 8.30u werd ik opgehaald door mijn Easy Rider, Tim. Een leuke jongeman van nog geen 30. Mijn backpack werd achterop gebonden, mijn kleine rugzak op n steuntje aan de voorkant en ik had een rugleuning. Dat zou een relaxt ritje gaan worden! Op naar Hué via the Hai Van Pass. Tussen drie en vier ‘s middags zou ik ongeveer in Hué zijn, dus een mooie tocht voor de boeg. Helaas was het bewolkt maar gelukkig wel droog!!

Binnen een uurtje kwamen we aan bij the Marble Mountains. In Hoi An wilde ik eigenlijk hier naartoe gaan met de scooter maar niet meer van gekomen dus ik was blij dat we hier een tussenstop hadden. Bovenop de berg heb je een aantal grotten en pagodes. Super mooi! Op de weg naar beneden ben ik nog goed op m’n bakkes gegaan. Op de trap gleed ik uit. Het was mega glad en ondanks ik langzaam liep ging ik alsnog op m’n plaat. Maar een tree maar de tredes waren hoog en ik viel wel op m’n rug dus was ideaal aangezien ik nog de hele dag moest. Not. Ik had ook m’n camera in m’n handen en die heb ik gered. Blij mee want m’n camera vond ik belangrijker dan m’n rug haha! Die geneest vanzelf wel ‘n keertje.

Daarna in Da Nang nog even gestopt op het strand voor wat foto’s en toen doorgereden naar the Hai Van Pass. Zo super mooi door de bergen, jammer dat het zo bewolkt was maar alsnog mooi! Helemaal bovenin zag je helemaal niks, alleen maar wolken en je kon maar twee meter voor je wat zien. Blijkbaar is het daar helemaal bovenin elf van de twaalf maanden zo. Maar een maandje is het helder en kun je wat zien. Bovenop de berg staan nog Amerikaanse bunkers van de oorlog. Wel gaaf om te zien midden in de wolken / mist.

Vervolgens verder gereden naar beneden. Heerlijk zo touren. Rond 13u gestopt om te lunchen en nog gestopt bij de Elephant Waterfall. Stond een rots wat leek op een olifant. Maar verder vond ik het niet echt boeiend haha. De weg er naartoe was weer mooier!

Tijdens laatste uurtjes nog gestopt bij een vissersdorpje. De meeste mensen daar slapen gewoon op een mini bootje. Onvoorstelbaar dat ze daarin kunnen leven! Het was wel een mooi gezicht al die bootjes bij elkaar en de visnetten.

Om 15.15u was ik in Hué bij mijn hostel. Super gave tocht gehad en zeker de moeite waard om dit met een Easy Rider te doen.

De rest van de dag helemaal niks meer gedaan. Ik was super moe en m’n rug was vrij pijnlijk haha dus lekker geluierd. Alleen nog wat gaan eten, een heerlijke curry met rijst en toen gaan slapen!

De volgende ochtend ben ik met de scooter richting het verlaten waterpark gereden. Een waterpark die nooit is afgemaakt dus er zijn alleen nog glijbanen in de jungle zonder water of wat dan ook. Daar de grootste domper van heel mijn reis tot nu toe gehad. Het was gesloten. Het is altijd gesloten maar normaal kun je er wel gewoon in lopen maar nu stonden er van die mennekes en kon je d’r niet door. Kut kut kut. Zo erg heb ik nog nooit gebaald. Niks aan te doen. Nog maar een beetje rond gereden en maar een middagje gaan chillen. Eind middag sprak ik nog een jongen die ‘s middags is gegaan en toen waren die mennekes weg. Goed kut.. maarja vergeten en verder. Vast niet het mooiste wat ik ging zien van mijn reis..

Om 17u zou ik weer opgehaald worden om met de nachtbus naar Phong Nha te gaan. Het heet een nachtbus maar de planning was dat ik daar rond 21.30u aan zou komen! Weer veel zin om daarheen te gaan om daar de caves te gaan bezoeken. Daarover later weer meer!

Liefs Maart

  • 29 Januari 2018 - 09:23

    Lucie:

    Wat heb je weer veel gezien Maartje. Zo mooi!! De foto’s zijn prachtig. Hopelijk is je rug intussen beter.

  • 29 Januari 2018 - 09:51

    Mutti:

    Leuk taalgebruik haha, wel duidelijk! En goed om te visualiseren ;) x

  • 29 Januari 2018 - 10:08

    Tante Daan:

    Oef Maartje, wat vervelend dat je op je bakkes bent gegaan en je rug hebt bezeerd. Alles weer in orde nu? Wat gaaf dat je zo'n mooie tocht achterop de 'brommert' hebt gemaakt. Wel wat jammer van de mist, maar je zat wel letterlijk en figuurlijk met je hoofd in de wolken

  • 29 Januari 2018 - 10:13

    Tante Daan:

    Lekker dan, mijn tekst voor een deel pleite. Hier volgt de rest: Jammer dat je niet het waterpark in kon, maar zoals je zelf al zegt het zal niet het mooiste zijn wat je gezien hebt of nog te zien krijgt. Afijn, het was weer een tof verslag. Ook de foto's op FB waren heul erg mooi! We kijken weer uit naar je volgende bericht. Liefs uit Gôol xxxx

  • 29 Januari 2018 - 11:55

    Jose:

    super weer en veel beterschap met je rug.

  • 29 Januari 2018 - 11:54

    Jose:

    super weer en veel beterschap met je rug.

  • 29 Januari 2018 - 12:44

    Anita:

    He schat, vieze woordjes nog niet verleerd, lekket He ff in je moerstaal vloeken.maar goed als het hier bij blijft, is het nog te overzien. Grlukkig niks gebroken, dat zou pas balen zijn. Maar het is weer geweldig wat je hebt gezien. Get your motor running... easy rider. Lieve groetjes xxxxxxxx

  • 02 Februari 2018 - 17:35

    Susan:

    Hoi hoi, wat een duidelijke taal in je verslag deze x!
    Hoop dat je rug ondertussen beter is... en dat waterpark wat geen waterpark is moet je maar snel samen met die mennekes vergeten.....! Je hebt wel beters dn mooiers te zien en doen.
    Ga nu snel je volgende verslag lezen! Doeg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hué

Maartje

Hoii lieve vrienden en familie, Via deze pagina zal ik jullie op de hoogte houden van mijn reis door Azië! Liefs Maartje

Actief sinds 29 Nov. 2017
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 11313

Voorgaande reizen:

06 December 2017 - 07 Maart 2018

Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

Landen bezocht: