Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Maartje Spijkers - WaarBenJij.nu Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Maartje Spijkers - WaarBenJij.nu

Chiang Rai

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

20 December 2017 | Thailand, Chiang Rai

Lieve allemaal!

Dit keer weer een snel verslagje na Pai. Allereerst bedankt voor alle lieve en leuke reacties steeds!

In Chiang Rai is niet mega veel te zien en te doen, op wat mooie tempels na. Maar om vanaf Pai naar de grens bij Huay Xai te gaan vond ik een hele lange tocht dus een tussenstop vond ik fijner. De groep met oa Floris gingen naar het feestje en waarschijnlijk via Chiang Mai of rechtstreeks vanaf Pai naar de grens. Vanuit daar wilde ik de slowboat pakken naar Laos dus een tussenstop in Chiang Rai leek me dan het meest ideaal. Chiang Mai ben ik natuurlijk al geweest en vanuit daar is het ook nog een heel end naar de grens en vanuit Chiang Rai iets minder ver.

Zondag 17 december. Dusss nadat ik om 7u was vertrokken vanuit Pai, via Chiang Mai, waren we rond 14.30u bij de witte tempel, DE tempel van Chiang Rai. De chauffeur wilde wel via daar rijden, wat ik ideaal vond aangezien ik maar een nachtje in Chiang Rai zou blijven en anders niet heel erg veel tijd meer had diezelfde dag.

De tempel was wit met overal zilver mozaïek. Een paar hele gave elementen en het was zeker knap en mooi gemaakt. De tempel zelf vond ik eigenlijk echt mega lelijk, maar het had iets. Mooi van lelijkheid zoals mam het noemde :). Het enige jammere is dat die tempel blijkbaar niet gebruikt wordt maar dat het alleen maar voor toeristen is.

Vervolgens werden we bij het busstation gedropt en ben ik lopend naar het hostel gegaan, kleine 10 minuten. Daar kwam ik het enige Nederlandse meisje uit de bus tegen dus was wel tof! Spulletjes gedropt en even lekker gedoucht en daarna samen een scooter gehuurd en naar een blauwe tempel gereden. Die was wel echt super super mooi. Schilderingen aan buiten- en binnenkant. Ja deze tempel is de mooiste die ik tot nu toe heb gezien!!
Daarna scooter bij het hostel gedropt en samen over de Sunday Night Market gelopen. Dus mazzel dat ik er toevallig op zondag was, wel super druk maar leuke sfeer en lekker eten!

Later mijn spulletjes weer ingepakt want voor de volgende dag had ik de slowboat geboekt. Om 6!!!! uur zou ik opgehaald worden en dan richting grens en slowboat! Super veel zin in en vooral heel benieuwd! Een tocht van twee dagen met een overnachting in Pak Beng. In mijn volgende verslag zal ik er alles over vertellen!

Liefs Maart

  • 20 December 2017 - 08:07

    Renate:

    Ik ben benieuwd hoe je tocht op die langzame boot is geweest Maartje. Wat een heerlijke avonturen beleef jij zeg. Geniet ervan lieverd, maar dat zal niet zo moeilijk zijn. Dikke X

  • 20 December 2017 - 08:20

    Mutti:

    6u op!!! Nou nou!! Je kunt nog bijna 3 maanden bijkomen

  • 20 December 2017 - 08:24

    Mutti:

    3e poging.....
    Heerlijk! Zo gezellig om de dag zo te beginnen met een verslag! ❤️

  • 20 December 2017 - 10:38

    Yvonne:

    Hoi Maartje, 4e poging,elke keer valt alles weg! Doe 't vanmiddag wel! XXXXX

  • 20 December 2017 - 14:20

    Susan:

    Oh Maartje, echt vet zeg....
    En nu tot rust komen op de slowboat!
    Ben benieuwd hoe dat was

  • 20 December 2017 - 16:01

    ANS:

    Hoi Maartje,
    Leuk om je zo te volgen, succes met de reis op de slowboat. Jammer ik wou graag de foto's bekijken maar dat ging niet, er was iets mis met de site. Geeft niets, doe ik de volgende keer.
    Genieten maar weer

  • 20 December 2017 - 22:42

    Sander:

    Hey Maartje. Wat een leuk verslag en wat een tof avontuur. Nu de showboat op. Is dat die eerder in Tilburg lag?

  • 21 December 2017 - 00:28

    Yvonne:

    Hoi Maartje,wát een leuke verhalen weer!In gedachten ben ik bij je,ik zie je genietende snuit al voor me! Blijf maar genieten en blijf alert! Hééééél veel liefs van ons!❣

  • 21 December 2017 - 10:07

    Lucie:

    Het is daar elke dag een feestje voor jou Maartje. Wat een avontuur allemaal. Ga weer lekker genieten van de trip.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Rai

Maartje

Hoii lieve vrienden en familie, Via deze pagina zal ik jullie op de hoogte houden van mijn reis door Azië! Liefs Maartje

Actief sinds 29 Nov. 2017
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 11308

Voorgaande reizen:

06 December 2017 - 07 Maart 2018

Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

Landen bezocht: