Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maartje Spijkers - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maartje Spijkers - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

11 December 2017 | Thailand, Bangkok

Hoii Allemaal!

Eindelijk een verslag haha! Het is er nog niet echt van gekomen om ervoor te gaan zitten, ik ga van het ene in het andere! Dat betekent wel dat het goed met me gaat!

Allereerst dankjewel allemaal voor de lieve appjes en berichtjes! En ook voor de filmpjes met lieve woorden! Dat deed me echt heel goed!! Vooral jij Lot voor het regelen en in elkaar zetten van dit!

6 december. De dag dat alles begon. Na ‘s morgens toch wel een moeilijk afscheid met Lot al op tijd met pap en mam naar Düsseldorf gereden. Samen m’n backpack gedropt, nog even een koffietje en ook daar een moeilijk afscheid.. en daar ging ik dan.

Na een lange maar op zich fijne vlucht kwam ik aan in het warme Bangkok. De warmte schok viel me mee, dat had ik in Aruba al ervaren denk ik!

Daar een bus opgezocht die me binnen een uur op DE backpackersstraat van Bangkok afzette, Khaosan road. Redelijk druk maar het viel mee. Maar het was overdag...
Ik begon met 2 nachten in een hotel even tijd voor mezelf, een zwembad op het dak, en om goed te kunnen slapen, DACHT ik. De avonden op Khaosan road zijn wat anders dan overdag. De straat wordt afgesloten, er mogen geen auto’s meer in en de muziek gaat tot ‘s nachts door. Maar ondanks dat heb ik ‘s avonds lekker gegeten en gedronken voor €2, wat soms nog zelfs duur is voor daar, nog een duik in het zwembad, was tot 12u ‘s avonds open, wat heel fijn was, en daarna lekker mijn bedje opgezocht. Herrie op straat jazeker, maar ik was super moe dus in slaap vallen ging wel!

De volgende ochtend (8 dec) lekker relaxt opgestaan en richting de boot gegaan, vanuit daar naar River City waar ik Co van Kessel ging opzoeken om die dag 5 uurtjes door Bangkok te gaan fietsen! We hadden een leuke groep! Een jong stel van mijn leeftijd, een stel van papa en mama’s leeftijd en een meisje van mijn leeftijd uit Nederland. Een Amerikaans stel, een Duits meisje en een Australische vrouw, heel divers maar wel leuk!
We begonnen de tocht door mini mini mini straatjes midden door Bangkok heen, afwisselend met af en toe stukjes op een boot door de “grachten van Bangkok”. Ja Tita en ome Sander jullie hadden het over de grachten in Amsterdam, maar hier hebben ze de grachten van Bangkok :).
Ze hebben ons een typisch Thais dessert laten proeven, niet te vreten, en soort fruit, soort lychees noemde ze t maar het smaakte naar meloen, erg lekker! We hebben wat tempels gezien en door de echte wijken van Bangkok gefietst, van vieze smerige vuilnisstraatjes tot straten met Range Rovers! We sloten af met een heerlijke uitgebreide maaltijd, daarna kregen we een mega mega bui maar zelfs daar waren ze op voorbereid en kregen we allemaal een poncho voor de laatste kilometer ongeveer!

‘s Avonds weer moe, toch nog van de reis denk ik, nog een biertje gedaan op Khaosan road, even in het zwembad geplonsd en lekker gaan slapen!

De volgende dag moest ik uitchecken maar mocht nog wel gebruik maken van het zwembad heel de dag dus was heel relaxt! Eind van de middag de taxi gepakt naar het treinstation om daar ‘s avonds de nachttrein richting Chiang Mai te pakken en naar mijn eerste hostel te gaan!

Daarover later meer!

Maarrrr het gaat goed met me! Eerste paar dagen af en toe lekker even op mezelf wat ik heel relaxt vond, maar ook af en toe een praatje met backpackers of vakantiegangers, en de fietstocht was super! Ik heb het naar mijn zin en hoop dat dat zo blijft!

En Oja, het is hier nog steeds 31 graden! Ik hoorde iets van sneeuw bij jullie...

Liefs Maart

  • 11 December 2017 - 17:13

    Mutti:

    En de rest van de dagen?
    Ben je nog bezig of heeft een gedeelte niet geladen, haha
    Wij weten dat het idd goed met je gaat....en daar zijn we heeeeel blij mee!
    Al mooie verhalen gehoord en foto's gezien....Blijf genieten! ❤️

  • 11 December 2017 - 17:22

    Jose:

    Leuk om te horen dat het goed gaat. Geniet ervan en veel plezier hier is het koud en heel veel sneeuw⛄️⛄️⛄️⛄️Gr José xxx

  • 11 December 2017 - 17:38

    Harrie Spijkers:

    Hoe kom je erbij dat het hier sneeuwt?

  • 11 December 2017 - 17:38

    Mutti:

    Jaaaaa nu staat het hele verslag erop! Zo leuk om te lezen! ondanks dat ik t allemaal al gehoord heb

  • 11 December 2017 - 17:39

    Peter Jansen:

    Goed te horen Maartje dat het jou goed gaat. Je kunt inderdaad beter daar zitten dan hier in de sneeuw en kou. Nog belangrijk nieuws uit Nederland; Ajax heeft met 3-0 gewonnen van PSV

  • 11 December 2017 - 17:44

    Stephan:

    Ik heb mezelf maar uitgenodigd hier

  • 11 December 2017 - 19:25

    Oma Yvonne:

    Lief Maartje ,vanmiddag jou aan de telefoon gehad want skypen lukte niet erg!
    We weten dat alles oké met je is, we hopen dat 't zo blijft! Oja,opa en ik vinden dat je 'n leuk verslag geschreven hebt,je kunt wel schrijfster worden!

  • 11 December 2017 - 19:30

    Tante Daan:

    Hey schatje, wat super fijn om te horen dat je het naar je zin hebt en wat een leuk verslag! Tja, je zult daar zeker vanalles voorgeschoteld krijgen. Het een is niet te pruimen en het ander is alsof een engeltje over je tong piest zo lekker dat het is. Dat is ook ontdekken. Laat het gebeuren maar eet (of doe) niets wat je niet vertrouwt. Geniet lekker verder. Dikke kus xxx

  • 11 December 2017 - 19:32

    Buuv:

    wat mooi om te horen dat het je goed gaat en veel mensen ontmoet. de drukt van Bangkok is iid overweldigend. ben nieuwsgierig naar je volgende verhaal!!!

  • 11 December 2017 - 19:33

    Lucie Jansen:

    Hey maartje, leuk dat we wat van je horen. Zo te lezen heb je het goed daar.
    Wat zul je veel indrukken op doen. Ben nu al erg benieuwd naar je volgend reis verslag.
    Jaloers op het warme weer waar jij verblijft, heerlijk. Voor ons bijna niet voor
    Te stellen. Succes weer met je doorreis en hoop snel weer wat te horen.

  • 11 December 2017 - 20:03

    Susan:

    Wow Maartje, dat klinkt echt heel gaaf.....
    Goed dat je zelf de balans tussen wel contact en tijd voor jezelf pakt!
    Geniet ervan....

  • 11 December 2017 - 20:44

    Sabine:

    Wat leuk om te lezen dat het goed met je gaat Maartje!
    Geniet ervan, maar dat doe je zo te lezen! X

  • 11 December 2017 - 22:57

    Huub:

    Leuk te horen dat je het zo naar je zin hebt, top!

  • 11 December 2017 - 23:39

    Anita:

    Hoi schat, wat tof dat je het naar je zin hebt, wat een hectiek he in Bangkok. Chang mai ook super leuk. En de kanariegele fiets

  • 12 December 2017 - 01:24

    Denise:

    Wat leuk om te lezen schat! Fijn dat de eerste indruk goed is!
    Op naar nog veel meer toffe en mooie dagen!
    Have fun schatteke, ik ben super trots op je!
    En ik ben heel benieuwd naar de foto’s!!!

  • 13 December 2017 - 09:50

    Jan Rutten:

    Goed dat je eerst even de tijd genomen hebt om te acclimatiseren, Maartje. Je hebt nog 3 maanden, waarin je zóveel indrukken op zult doen. De eerste zijn in ieder geval goed, maak ik uit je verhaal op. Veel plezier de komende tijd.

  • 13 December 2017 - 11:20

    Ingrid:

    Super gaaf Maart! Tof om te lezen dat alles goed is gegaan. Ben benieuwd naar je volgende verhaal! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Maartje

Hoii lieve vrienden en familie, Via deze pagina zal ik jullie op de hoogte houden van mijn reis door Azië! Liefs Maartje

Actief sinds 29 Nov. 2017
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 11318

Voorgaande reizen:

06 December 2017 - 07 Maart 2018

Thailand, Laos, Cambodja & Vietnam

Landen bezocht: